Xenonlampor

Xenonlampor

Xenonlampor för xenonkonverterade bilar

När man xenonkonverterar en bil (sätter in xenonlampor istället för originalmonterade halogenlampor) använder man samma socklar som halogenalmpor, så som H1, H7, H8, H4, och så vidare. Diodhuset har xenonlampor för att du lätt ska kunna byta lampa ifall någon av dina eftermonterade xenonlampor går sönder. Välj samma effekt på dina lampor som du har på dina ballast (om du har 35W ballaster behöver du välja 35W lampor), och välj därefter sockeln som din bil behöver samt om du vill ha 4300K eller 6000K.  4300K ger en färg som liknar den från originalmonterad xenon, medan 6000K ger ett kallvitt ljus med blåstick i.

Vilket som är bäst beror på vilken miljö du ska köra i.  4300K ger bättre kontrast vid snö och kraftigt regn, medan 6000K funkar bättre vid övriga förhållande.